Menü
https://leadergamer.com.tr/2013/05/26/lgm-gaming-week-26-05-2013/

Battlefield 4 vs Call of Duty: Ghosts – İlk Raund

Ezeli rekabet yeni nesilde de devam ediyor.

Oyun dünyasında son yılların en çok konuşulan ve bilinen çok platformlu FPS’leri neler diye sorsak şüphesiz ilk iki sırayı Battlefield ve Call of Duty alır. İlk iki sırayı almalarındandır ki bu iki FPS birbiri ile hep yarışır. Bu yarış yeni nesilde de hiç durmadan devam edecek gibi gözüküyor. Yeni nesil için duyurulan Call of Duty Ghosts ve Battlefield 4 için şuana kadar açıklanmış bilgileri sizin için bir araya getirdik. Bakalım yeni neslin ünlü FPS’leri arasında kazananı tayin edebilecek miyiz?

activision_vs_ea_46Geçmişteki oyunlarda Call of Duty daha çok kuvvetli bir hikâye modu ile tek başına yükseldiğin bir multiplayer çizgisinde yürümüştü. Bu hamlesi ile çok başarılı ve unutulmaz hikâyeler çıkaran Activision multiplayerda da yalnız oynamayı sevenleri cephesine çekmişti. Battlefield ise özellikle son oyununda getirdiği sosyal oyun deneyimi ile ve geçmişten süre gelen takım şeklinde Multiplayer oynanışı ile ve tabii ki hava, kara araçları ile oyuncuları kendi safına çekmeye çalışmıştı.

EA’nin Battlefield 4 için 26 Mart gününde yayınladığı 17 dakikalık “Fishing in Bakü” oyun içi videosu Battlefield’ın yeni nesle adım atışını ilk gördüğümüz andı. Gerçekten herkesi etkileyen bu videodan sonra oyun hakkında ufak tefek bilgilerde sızdı. Call of Duty Ghosts ise taşlarını Xbox One lansmanında döktü. Oyun hakkında birçok detaya ulaşmış olsak da Battlefield 4’e göre çok az bir oyun içi görüntü yayınlanması bizleri hayal kırıklığına uğrattı.

Varsa yoksa Grafik

İlk olarak iki oyun için merak edilen şey grafik motorlarıydı. Bizleri oynanış videosundaki grafik detaylar ve yüzeyler ile etkileyen Battlefield 4 yepyeni motor Frostbite 3 ile tasarlanıyor. DICE’ın yenilenmiş motoru Battlefield 4’e yeni “baskı” özelliğini getirecek. Yeni özellik ile helikopterin veya arabanın çarptığı yer, bir kulenin düşmesi ya da bir bombanın patlaması ile ortaya çıkan güç yüzeyleri etkileyecek. Bunun dışında yeni motor ile rüzgâr faktörü oyuna dâhil olacak. Bölgesel ve genel rüzgâr olmak üzere ikiye ayrılacak olan rüzgâr teknolojisi oyundaki ağaçlardan kıyafetlere, dumanlara her şeyi hareket ettirecek. Bu yeni özelliklerin dışında hasar sistemi ise daha da gelişecek. Bunların yanı sıra daha akıllı bir yapay zekâ bizlerle olacak. Grafik motoru bunları yaparken bütün şu anki ve gelecek konsollara uyumlu olacak.

frostbite_3_45646

LeaderGamer Editör

Leadergamer Daily'ye abone olun. Günün en popüler 5 haberini, Türkiye saatiyle 20:00'da gönderelim.