Menü
https://leadergamer.com.tr/2010/03/30/bad-company-2-vip-harita-paketi-pcde/
30 Mart 2010 19:04

Özgür Kirazcı İle PS3 Hakkında Konuştuk

Sony Eurasia Playstation Ürün Müdürü Sayın Özgür Kirazcı ile yaptığımız röportajda en merak ettiğimiz ve oyuncular tarafından en merak edilen sorular yanıtlarını buldu. LeaderGamer: Merhaba […]


Sony Eurasia Playstation Ürün Müdürü Sayın Özgür Kirazcı ile yaptığımız röportajda en merak ettiğimiz ve oyuncular tarafından en merak edilen sorular yanıtlarını buldu.

LeaderGamer:

Merhaba Özgür Bey, Playstation 3’te Blu-Ray okuyucu kullanıldığı için Xbox 360’dan daha uzun ömürlü olduğu, piyasada daha uzun yıllar yer alacağı biliniyor. Sizin ilerki yıllardan hem oyun hem de konsol satışı olarak beklentileriniz nelerdir?

Özgür Kirazcı: PS3 satışları her geçen gün artarak devam ediyor. Önümüzdeki dönemlerde PS3’e gelecek olan özel oyunların yanında geniş oyun desteğinin de PS3’ü rekabette bir adım daha öteye taşıyacağını düşünüyorum. Bunun yanı sıra 3D oyunların gelmesinin ve Ps Move’un lanse edilmesenin konsol satışlarına pozitif katkıda bulunacağını öngörüyoruz. Ps3 sahipleri sürekli gelen yazılım güncellemeleri sayesinde uzun bir süre donanıma ek bir yatırım yapmadan en fazla geri dönüşü alacaklardır.

LeaderGamer:

Sony’nin efsane konsolu PS2’nin çıkışı üzerinden 10 yıl geçmesine rağmen hâla satmaya devam ediyor. Sizce Playstation 3, Playstation 2 kadar başarılı olabilecek mi?

Özgür Kirazcı: Ps3 ve Ps2 satış rakamlarını karşılaştırdığımızda, PS3’ün PS2 den daha hızlı bir başlangıç yaptığını görüyoruz. PS2’yi yüksek adetlere çıkaran ise cazip fiyatı olmuştu. PS3’ün fiyatına göre oldukça iyi bir performans gösterdiğini düşünüyoruz.

LeaderGamer:

Yerli Kardeşlerin (Crytek) Crysis’i piyasaya Türkçe olarak sürmesi dikkatleri üzerlerine çekmişti, ne zaman Playstation 3’ün arayüzünde veya oyunlarında Türkçe dil desteği göreceğiz?

Özgür Kirazcı: Öncelikle Türkçe oyunlarla başlamak istiyoruz. Hali hazırda ismini açıklayamayacağım birkaç oyun üzerinde çalışmalarımız devam ediyor, büyük ihtimalle bu sene içerisinde bu oyunları oynayabileceğiz.

LeaderGamer:

Önceki röportajlarınızda özellikle vurguladığınız konu, Playstation 3’ün birçok insan tarafından sadece oyun oynanan bir makine olarak bilinmesi, oysa ki internete bağlanma, media server, Blu-Ray film oynatma ve daha bir sürü özelliği var. Bu özelliklerle ilgili bir tanıtım, kullanıcıyı bilgilendirme çalışmanız var mı?

Özgür Kirazcı: Bu konuda mağazalarımızda ki teknik danıimanlarımız kullanıcılarımızı bilgilendirerek ve bu özellikleri anlatarak satışı gerçekleştiriyorlar. Bunun yanı sıra yakında Ps3’ün özelliklerini anlatan güzel bir bilgi kitapçığı çıkaracağız.

LeaderGamer:

Önceki soruda da belirttiğim gibi Playstation’ın birçok özelliği var, bunlardan biri de VidZone. VidZone ne zaman Türkiye’de hizmet verecek?

Özgür Kirazcı: Vidzone su anda çok sınırlı sayıda ülkede kullanılabiliyor. Öncelikli hedefimiz Ps store’un Türkiye de faaliyete geçmesi.

LeaderGamer:

Sony’nin büyük yankı uyandırmasını beklediğimiz PS Move Türkiye’de dünyayla aynı anda mı piyasaya sürülecek? Eyecam ve Move’un birlikte fiyaty 100 $’ı geçmeyecek deniyor, Türkiye’de yaklaşık olarak fiyat ne olur?

Özgür Kirazcı: Bildiğiniz gibi Sony olarak Ps konsol ve oyunlarını Avrupa ile aynı anda piyasaya sürmeye gayret ediyoruz. PS move’da Avrupa’da lanse edildiği tarihte Türkiye’de de lanse edilecektir. Bizim planımız Eylül ayı içerisinde oyunlarla birlikte Move lansmanını gerçekleştirmek. Fiyat konusunda ise henüz açıklama yapamıyoruz.

LeaderGamer:

Sony’nin bir başka büyük projesi, 3D televizyon ve PS3 oyunları ne zaman yaygınlaşacak ?

Özgür Kirazcı: Haziran ayında yapılacak olan bir yazılım güncellemesi ile PS3, 3D oyunları destekleyecektir. Bu tarihten itibaren 3d oyunlar hayatımıza girmeye başlayacak.

Oyun ve Ekonomi

LeaderGamer:

Türkiye’de satılan kaçak oyunlar düşük fiyatı nedeniyle alıcıyı cezbediyor, oyun fiyatlarını düşürme konusunda herhangi bir çalyımanız var mı? Burdan, oyunculara bu konu hakkında isteklerinizi, çağrınızı iletir misiniz?

Özgür Kirazcı: Türkiye’de ki oyun pazarı hakkında hepimizin rahatsız olduğu pahalılık ve yeteri kadar ilgi görememe aslında daha önceden kaynaklanan korsan oyun kullanımının bize bir mirası diyebiliriz. Bugüne kadar bandrolsuz aldığımız her oyun başka ülkeler için yatırıma ve hizmete dönüşürken Türkiye’de ki oyun pazarının da önü kesmiştir. Biz bu gidişi tersine çevirmek istiyoruz ve God of War 3 ile de fiyatları daha cazip noktalara getirmek için adım attık ve devamını da getirmek için istekliyiz. Oyunculardan bekletimiz mümkün oldugunca bandrollu oyunları almaları ve Türkiye’nin gerçek potansiyelini göstermede bize yardımcı olmaları.


LeaderGamer:

Türkiye’de oyun reklamı neredeyse hiç yayınlanmamasına rağmen, TV’de reklam yapan nadir oyunlardan biri God of War 3 oldu, bunun nedeni Türkiye’nin artık ciddi bir pazar olarak görülmesi mi?

Özgür Kirazcı: Aslında sebebi bizim Türkiye’yi ciddi bir Oyun Pazarına dönüştürme isteğimiz diyebiliriz. Biz oyun pazarının ancak yatırımla ve doğru adımlarla büyüyecegini düşünüyoruz. Fiyat önemli bir etken fakat bunun yanında tanıtımın da cok önemli oldugunu düşünüyoruz, bu sebeple God of War 3 için görulmemiş bir tanıtım çalışması yapmak istedik ve çok olumlu geri dönüşler aldık…

LeaderGamer:

GOW 3 satışları, reklam için ayrılan bütçeyi karşıladı mı? Reklam, satyılarda büyük rol oynadı mı?

Özgür Kirazcı: Bahsettiğim gibi bizim burada amacımız tek başına God of War 3 satışlarını arttırmak degil, Türkiye’deki potansiyelin açığa çıkarılmasıydı. Bu beklentimizde de yanılmadık ve su anda 17 bin adetlerdeyiz ve hedefimiz 30 bin adet. Bu rakamlar da God of war 3’ü bugüne kadar Türkiye’de en çok satılan oyunlar arasına yerleştiriyor.

LeaderGamer:

Playstation 3’e çıkan multiplatform ve exclusive oyunlar arasında hangisi daha çok rağbet görüyor?

Özgür Kirazcı: Ben exclusive oyunların daha çok rağbet gördüğünü düşünüyorum sebebi ise sadece bu oyunların PS3’ün gerçek performansını yansıtıp kullanabildiği. Multiplatform oyunlarda diger formatların sınırlandırmaları sebebiyle Ps3’ün kapasitesinin çok azı kullanılabiliyor. Son dçnemlere bakarsak Heavy rain, Uncharted 2 ve God of War 3 kalabalık oyun pazarından sıyrılarak fark yarattılar.


LeaderGamer:

PSP Go ve PSP 3000 satışlarında istediğiniz başarıyı yakalayabildiniz mi?

Özgür Kirazcı: PSP 3000 satışlarımızdan memnunuz fakat PSP go için henuz bir lansman yapmadık. PSP Go için öncelikle Ps store’u aktif hale getirmemiz gerekiyor.

LeaderGamer:

Ps3 Türkçe destek aldığı zaman satış rakamlarında nasıl bir artış bekliyorsunuz?

Özgür Kirazcı: Açıkcası Ps3’ün menüsünü çok kolay ve kullanışlı buluyorum. Bu sebeple menünün Turkce olmasının satışları çok arttıracağını dusunmuyorum fakat belirttiğim gibi oyunların Türkçe olması bizim için en büyük öncelik.

PS Network

LeaderGamer:

Türkiye’ye açılıp açılmayacağı hakkında birçok dedikodu dönen Playstation Store ile ilgili çalışmalarınız var mı, açılması durumunda yaklaşık bir tarih söyleyebilir misiniz?

Özgür Kirazcı: Çalışmalarımız var ve şu anda en öncelikli ülkeyiz. Proje şu an da başladı ve çok zaman almadan Store’u açacağımızı düşünüyorum, bununla ilgili olarak ilerleyen zamanlarda size daha net bir bilgi verebileceğiz.

LeaderGamer:

Türkiye’ye Playstation Store açılırsa oyunların Türkçe dil paketlerini indirme şansımız olacak mı?

Özgür Kirazcı: Yeni çıkacak olan oyunlar için böyle bir imkan olabilir.

LeaderGamer:

Playstation Home yurtdışında seviliyor ama Türkiye’de bu ilgiyi göremedik. Acaba PlayStation Store Türkiye çıkınca Ps Home sokakları Türk insanları tarafından dolabilir mi?

Özgür Kirazcı: PS Store’un Home kullanımına olumlu yansıyacağını düşünüyorum. Bu konuda da bazı çalışmalarımız var ve Store aktif hale geldiğinde kullanıcılarımızı bu tür servisler hakkında bilgilendirmeyi düşünüyoruz.

Bizi ve oyuncuları bilgilendirdiği için Özgür Kirazcı’ya teşekkürler, çalışmalarınızın devamının dileği ile.

Gökhan GIRGIN Editör

Leadergamer Daily'ye abone olun. Günün en popüler 5 haberini, Türkiye saatiyle 20:00'da gönderelim.