Google+
Menü
http://leadergamer.com.tr/watch-dogs-hakkinda-yeni-aciklamalar-55315.html
LGM

Daylight

Yapımcı Zombie Studios
Dağıtımcı Atlus
Tür
Çıkış Tarihi 29 Nisan 2014
Daylight 29 Nisan 2014 15:55

Daylight İnceleme

Nedir Bu Hastanelerin Hali?!

Nedir bizlerin bu akıl hastanesinden çektiğimiz? İster oyun sektöründe olsun, ister film sektöründe ki en büyük korku mekanlarından biri olarak karşımıza çıkan ilk mekanlardan biri oldu çıktı. Bizlerin bildiği akıl hastanesi ile bizlere gösterilen akıl hastanesi gerçekten farklı gibi duruyor. Bizim bildiğimiz hastane; akıl hastası, ileri derecede psikolojik sorunları olan kişilerin tedavi gördüğü yerdir. Fakat gerçekte de duyduğumuz haberlerin yanı sıra, bizlere gösterilen hasta(!) olan kişilerin normal birey, orda çalışan doktor ve yardımcıların birer şeytani varlık oluşu.

2014-04-28_00007

Jessica Chobot tarafından yazılan, Zombie Studios’un Unreal Engine 4 ile geliştirdiği ve uzun zamandır piyasada olması beklenen Daylight, sonunda bizlerle buluştu. Dağımtıcılığını da (PC) Zombie Studios deyince akla ilk FPS türünde ki, en başta da Delta Force: Task Force Dagger, ekip bu sefer de korku oyununda kendini göstermeyi başarmış. PS4 dağtıcımlığını ise, Atlus üstlendi.

Oyuna gelelim.. Sizin isminiz artık oyun bitene kadar Sarah… Oyuna terk edilmiş hastanede başlıyorsunuz. “Mid Island Hospital” isminde olan bu yerde, elinizde sadece bir telefon varken uyanıyorsunuz. Zaten oyunda ihtiyacınızı telefon ile karşılayabiliyorsunuz. Hem telefon ışığından, hem de haritasından faydalanarak yolumuzu bulabiliyoruz. Bunun yanında ise hen hikayeye yön veren, hem de sesli mesajlar ile bizi yönlendiren bir kişi bulunuyor. Amacımız da bu yardımlar ile hem hastaneden kurtulmak, hem de etraftaki kalıntılar ile hikayeyi çözmek.

2014-04-29_00014

Hikayeyi etrafta bırakılmış not ve görseller ile çözmeye çalışıyoruz. “Ben hikayeyi merak etmiyorum, direk koşup çıkışı bulurum.” diyorsanız o iş öyle olmuyor. Ekranının sağ alt köşesinde Tehlike ve Kalıntı diye belirtilen iki gösterge var. Kalıntı göstergesi sizin bulmanız gereken kalıntıların sayısını gösteriyor. Bu kalıntılar ile kapıları açabilirsiniz fakat bu da yetmez. Tamam kalıntıları buldunuz. Kapıyı da keşfettiniz fakat sizden hala bir anahtar istiyor. Bunun içinde farklı bir yol izlenmiş. Bütün kalıntıları topladığınız zaman, farklı bir yerde gizlenmiş bir cisim sizi bekliyor. Bu cisim aracılığı ile kapıları açabiliyorsunuz. Eğer, kalıntıları toplamadan cismin olduğu yeri bulsanız dahi, o cismi alamıyorsunuz.

2014-04-28_00009

Tehlike göstergesi ise, size yaklaşan tehlikelere karşı uyarır. Açıkcası bu göstergeye ihtiyaç bile duymadım. Çünkü, tehlike yaklaştığı zaman elinizde ki telefon manyetik alan girmiş gibi ekranı bozuluyor. Burdan da tehlikenin yakınınızda olduğunu anlıyorsunuz. Peki tehlike anında nasıl davranmamız lazım? İki seçeneğiniz var. Bunlardan ilki erkekliğin de(!) %90’ı olan kaçmak! Fakat bu durumda kalıntıları da kaçırabiliyorsunuz ve geriye dönmek zorundasınız. İkinci seçenek ise, meşalelerle ile varlıkları uzaklaştırmak oluyor. Meşale demişken, telefonun yanında dörder adet fosforlu çubuk ve meşale de bulundurabiliyorsunuz. Meşale amacı, biraz önce bahsettiğimiz gibi varlıkların bizden kaçmasını sağlamakken, fosforlu çubukta hem aydınlatma hem de kalıntıları bulmaya yardımcı oluyor.

2014-04-29_00009

Atmosfer olarak, ilk anlarda sizi içine çekmeyi başarıyor. Buna en çok etkende, kullanılan oyun motoru dememiz çokta yanlış sayılmaz. Grafikler, diğer aynı türdeki oyunlara karşın daha güzel bir şekilde bizlere sunulmuş. Oda tasarımları, duvarlarda ki ayrıntılar çok iyi bir biçimde hazırlanmış. Müzik kısmına gelirsek, oyun içinde fon müziği yok. Aslında ses ögelerine ağırlık verilmemiş. Saf olarak korku ögeleri seslerini bizlere çok iyi sunmuş ekip. Yürüken aniden gelen sesler tüylerinizi diken diken edebiliyor. Bunun yanında da karakterimizin konuşması sadece beş veya altı kalıptan oluştuğunu belirtelim.

2014-04-28_00011

Oyun, oynanış olarak hikaye modundan oluşuyor. Zaten korku türünde ki oyunlarda hikaye modu yeterli şimdilik. Hikaye modunda kontrol bakımında peki bir zorlu çekildiği söylenemez. Klasik olarak “W, A, S, D” yanında mouse kullanıyoruz. Kontrol bakımından sade ve kullanışlı diyebiliriz.Oyun ilk etapta beni sarmasına rağmen, sonlara doğru sıktı diyebilirim. Çok inceleyerek, karış karış her yeri gezerek oyunu, yaklaşık olarak bir buçuk saatte bitirmeniz mümkün. Fakat gece, karanlık bir oda içerisinde ve kulaklık ile oyunu oynadığınız zaman sizi saracağına eminim. Kısa süreli bir korku yaşamak istiyorsanız, bu oyunu denemenizi tavsiye ediyoruz.

Daylight

PUAN: 5 /10
Yapımcı

Zombie Studios

Dağıtımcı

Atlus

Tür

Korku,

Platform

PC, PS4

  • Oyun Motoru ile Gelen Grafik
  • Gereksiz Seslerden Arınması
  • Rutin Bir Hikaye
  • Küçük Haritalar

Kısa bir süreli korku yaşamak istiyorsanız, bu oyun tam sizlik...

Alperen Yüksel Altuğ
Editör
LGM Nitrado
  • http://www.bgmp3.net Yarasa

    oyun çok güzel nasıl 5 puan vermişler hayret bir olay

  • http://www.leadergamer.com.tr/ Gökhan Girgin

    Oyunun inceleme puanların ortalaması 5 ila 7 arası zaten, şöyle bakabilirsiniz; http://www.vg247.com/2014/04/29/daylight-pc-reviews-drop-get-all-the-scores-here/

  • Hüseyin Avni TÜRK

    bu oyunun böyle puanlar alması moralimi bozuyor, sabırsızlıkla bekliyordum halbuki :/